Звіт про діяльність закладу освіти за 2017–2018 н.р.
02.09.2018 12:03Аналіз освітньо–виховної роботи
педагогічного колективу ЗДО «Веселка» за 2017–2018 н.р.
Заклад дошкільної освіти «Веселка» працює за 10,5 годинним режимом. У своєму складі ЗДО має дві групи: молодша різновікова – 3-го та 4-го року життя; старша різновікова -5-го та 6-го року життя.
Склад педагогічного колективу: 3 вихователі, 1 музичний керівник.
Зміст роботи закладу дошкільної освіти направлений на виконання Законів України «Про мову», «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної і середньої освіти». З урахуванням завдань, які ставить держава, керувались Положенням «Про заклад дошкільної освіти», Статутом ЗДО «Веселка», Конвенцією про права дитини та іншими законодавчими та нормативно – правовими актами з питань виховання дітей.
Освітньо - виховна робота здійснювалась відповідно «Базового компоненту дошкільної освіти в Україні», нової редакції Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» .
У 2017-2018 н.р. зміцнилась матеріально-технічна база дошкільного закладу «Веселка» за бюджетні кошти. За даний період виконано:
- ремонт обладнання на ігрових та спортивному майданчику ;
- ремонт даху над верандою мол. групи;
- ремонт відмостки біля приямків;
- косметичний ремонт у групових кімнатах ;
- заміна одного вікна на пластикове - 4,000грн. ;
- заміна вхідних запасних дверей - 4,000грн. ;
- закуплено холодильник для харчоблоку -4600грн.
- закуплені дезинфікуючі та миючі засоби -3,000грн.;
- закуплено медикаменти;
- господарчі матеріали та інвентар- 5,000грн.
- закуплено фарбу та будівельні матеріали на 6,000грн.
- закуплено кухонний та столовий посуд-2,600грн.
ЗДО повністю забезпечений дровами на опалювальний період (63,600 грн.)
Від приватного підприємця Бондаренка О. отримали іграшки на групу «Дзвіночок».
Педагоги працюють у інтернет-сайті дитячого садка, діляться інформацією про роботу в дитсадку. Використовують у роботі сучасне мультимедійне обладнання - інтерактивну дошку та ноутбук.
Через недостатність коштів існує проблема капітального ремонту у спальній кімнаті групи «Дзвіночок».
Завдяки добровільним внескам педагогів поповнилась матеріальна база ЗДО методичною літературою та педагогічними виданнями.
Вихователь та музичний керівник Ляшок Анастасія Валеріївна вивчала тему «Розвиток співочих навичок у дітей дошкільного віку». Вихователь Толочко І.Є. працює над екологічно-природничим вихованням дітей, вихователь Мірошниченко Т.М. – над валеологічною освітою дошкільнят. Вихователь Вайнагій С.В. є членом міської творчої групи «Чепурик – захисник довкілля».
У дитячому садку є всі умови для всебічного гармонійного розвитку дитини : музично-спортивна зала, спортивний майданчик, куточок по народознавству, необхідне медичне обладнання.
На даний час ЗДО забезпечений фахівцями педагогами на 100%. Кількість педагогічних працівників у дошкільному закладі -5, 4педагоги з повною вищою освітою, музичний керівник закінчує навчання за спеціальністю.
Протягом навчального року підвищила свій професійний рівень вихователь Вайнагій Свілана Василівна на курсах у СОІППО. Вихователь Мірошниченко Тетяна Миколаївна пройшла чергову атестацію та підвищила кваліфікаційну категорію на «спеціаліст першої категорії»
Зміст методичної роботи ЗДО «Веселка» у 2017-2018 навчальному році був спрямований на вивчення нормативно – правової бази дошкільної освіти, зростання професійного рівня педагогічних кадрів через курси підвищення кваліфікації, самоосвіту, участь у роботі творчої групи, участь у підготовці та проведенні методичних заходів. Педагогічний колектив працював за новою редакцією Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», над покращенням освітньо-виховного процесу.
З урахуванням професійної майстерності, інтересів і запитів педагоги були активними учасниками методичних об’єднань ЗДО міста, семінарів, психологічних тренінгів. У грудні 2017 року на базі ЗДО було проведене методичне об’єднання керівників та вихователів – методистів дошкільних закладів міста ЗДО на тему «Сучасні підходи до організації навчально-виховного процесу в дитсадку», вихователем Мірошниченко Т.М. було проведене методичне об’єднання вихователів молодших груп ЗДО міста на тему «Формування валеологічного пізнання у дошкільників в умовах ЗДО та сім’ї».
Директор ЗДО Кущерева В.М. у березні місяці взяла участь у обласному семінарі на тему «Організація літнього оздоровлення в закладах дошкільної освіти» у м. Білопілля
Вихователі взяли участь у міській естафеті з екологічного виховання «Чепурик - захисник довкілля».
Протягом 2017 – 2018 н.р. педагогічний колектив спрямовував освітньо – виховну роботу на такі завдання:
- економічне виховання ;
- продовжили працювати над еколого-природничим пріоритетним напрямком ЗДО.
Згідно річного плану у ЗДО проведені протягом року різні форми методичної роботи, а саме : 4 педради, 1 семінар, педгодини. Слід зазначити, що найбільш дієвою була підготовка і проведення педради на тему: «Економічне виховання дошкільників».
Підсумком якої є підвищення рівня обізнаності педагогів з питань економічної освіти дошкільнят, відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти, у групах значну увагу приділено економічному розвитку дошкільників.
Пріоритетним напрямком роботи ЗДО є еколого-природниче виховання дошкільників. Для виконання цих завдань педагогічний колектив проводив різні форми роботи з дітьми. У садочку здійснює роботу гурток «Дивосвіт». На заняттях гуртківці здійснюють краєзнавчу роботу, виконують посильну природоохоронну та природознавчу роботу.
Педагоги та вихованці старшої групи «Дзвіночок» продовжили тривалий екологічний проект «Вчимося разом з Чепуриком», де поєднали естетичний розвиток з дослідницькою діяльністю та працею у природі. Вихователь Вайнагій С.В. як член міської творчої групи «Чепурик – захисник довкілля» поповнила досвід роботи та методичну базу з цього напрямку, підготувала презентацію за підсумками роботи ЗДО протягом навчального року. Питання поглибленого вивчення природи розглядалось на педагогічних радах, педгодинах, під час консультацій для вихователів.
Вся методична робота будувалась на принципі співпраці з вихователями, в режимі довіри, доброзичливості, стимулювання творчої активності, щоденної допомоги, системності методичних заходів. Свою професійну майстерність вихователі показали на методичних об’єднаннях, на колективних переглядах:
- формування валеологічного пізнання у дошкільників в умовах ЗДО та сім’ї «Ми здорові, веселі та розумні» ( мол.різновік. гр.) вихователь Мірошниченко Т.М. ;
- розвага « Я люблю Україну пісенну мою», музичний керівник Ляшок А.В.;
-формування економічного досвіду дошкільників. «Ведмежатам про бюджет та рекламу» (старша різновікова гр.) Вихователь Вайнагій С.В.;
-організація пошуково- дослідницької діяльності з дітьми старшого дошкільного віку Вихователь Толочко І.Є.
Планування освітньо – виховної роботи здійснювалось за новою редакцією Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», проходило в двох формах перспективне та календарне планування. Були дотримані основні принципи (науковість, актуальність, цілісність, систематичність) при плануванні різних видів діяльності (ігрова, трудова, навчальна, музична, та ін.) та організаційних форм роботи з дітьми (заняття, ігри, розваги, свята, індивідуальна робота). Змінились підходи до організації різних форм роботи з дітьми; постійно поповнюються ігрові осередки різним ігровим та дидактичним матеріалом, що забезпечують пізнавальну, дослідницьку та практичну діяльність дітей згідно їх власних уподобань та інтересів.
Для ефективного всебічного вивчення кожної дитини і з’ясування напрямів роботи з вихованцями на початку і вкінці навчального року було проведено ряд комплексних та інтегрованих занять щодо визначення розвитку здібностей дітей, засвоєння ними програмового змісту, де можна було б прослідкувати зміни, що відбувались в кожної дитини. Підсумки вивчення на кінець навчального року показали: діти 6-го року життя (випускники) високий та достатній рівень -88% з математики, зображувальної діяльності, ознайомлення з природою, навколишнім середовищем. У дітей сформовані трудові і культурно-гігієнічні навички, інтерес до пізнавальної діяльності. Низький результат з розділу мовленнєве спілкування діти мають у зв’язку з дефектом мовлення (37%). Діти 5-го року життя - високий та достатній – 75% з фізичного виховання, зображувальної діяльності, ознайомлення з природою, навколишнім середовищем. Діти 4-го року життя – мають високий та достатній рівень - 73% з усіх розділів програми, але часто не використовують набуті знання в ігровій та повсякденній діяльності. Діти 4-го та 5-го року життя потребують подальшого вдосконалення роботи з розвитку мовлення.
У дошкільному навчальному закладі приділяється увага фізкультурно – оздоровчій роботі. Щоденно дотримується режим рухової активності дітей згідно вимог Базового компоненту, програми «Я у Світі», проводили ранкову гімнастику, заняття з фізичної культури, заходи по загартуванню та оздоровленню. Після сну у кожній групі проводилась гімнастика пробудження, коригуюча гімнастика, ходьба по доріжці здоров’я, по ребристій дошці. Питання формування основ здорового способу життя дошкільнят у різновіковій групі педагоги продовжували вивчати протягом року на педгодинах, консультаціях, колективних переглядах.
Протягом року завідуючою здійснювався контроль згідно плану. Підсумки тематичних перевірок викладені в довідках і розглядалися на педрадах та педгодинах. Попереджувальний та оперативно – оглядовий контроль зафіксований у щоденнику контролю.
Тривалість організованої, освітньо – виховної діяльності була підібрана згідно вікових особливостей дітей. Під час складання розкладу занять враховували домінуючі навантаження на дитину (психічне, фізичне, емоційне), також доцільне використання місць для проведення занять.
Велику увагу приділяли індивідуальній роботі з дітьми 5-річного віку. Згідно плану наступності були проведені заходи із школою №3 ( екскурсії до класних кімнат, бібліотеки, організація спільних свят).
Колектив ЗДО «Веселка» приділяв значну увагу роботі з обдарованими дітьми. Продовжила роботу екологічна студія «Дивосвіт», де діти мали змогу проводити пошуково-дослідницьку діяльність.
Вдало було проведено театралізоване дійство - естафету разом з батьками та школярами «Разом з Чепуриком».
Завдяки співпраці з батьками вихловаців підтримується на належному рівні матеріальна база. Батьки брали участь у благоустрої території, у ремонті будівлі.
Основні завдання, які потребують вирішення в роботі з батьками: залучення до освітнього процесу батьків та інших членів родини вихованців, перехід на рівень партнерської взаємодії членів родини з педагогами, активізація роботи на базі ЗДО консультативного пункту для батьків, діти яких не відвідують дитсадок.
Плануючи свою роботу, педагогам-вихователям, музичному керівнику важливо враховувати вимоги Базового компонента дошкільної освіти :
- створення належних умов для отримання дітьми дошкільної освіти, забезпечення дієвості особистісно орієнтованої освітньої системи та реалізації принципів демократизації, гуманізації та індивідуалізації, інтегративності педагогічного процесу у закладі дошкільної освіти.
Сприяти своєчасному становленню і всебічному розвитку життєво компетентної особистості дитини, формуванню її фізичної і психологічної готовності до нової соціальної ролі.
Продовжити роботу щодо організації сучасного освітнього середовища дошкільного навчального закладу, сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.
Продовжити освітньо-виховну роботу закладу у новому навчальному році за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»
Проаналізувавши роботу педагогічного колективу за минулий навчальний рік, враховуючи Інструктивно-методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України від 13.06.2018р. № 1/9-386 «Про особливості організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2018-2019 навчальному році», враховуючи проблеми та потреби закладу дошкільної освіти педагогічний колектив у новому навчальному році буде працювати за такими напрямами:
- розвиток логіко-математичних умінь і здібностей;
- продовжити працювати за еколого-природничим пріоритетним напрямком ЗДО.
———
Назад