Тема: Подорож до планети див
21.01.2016 17:43Конспект заняття для старшої групи з пріоритетом логіко – математичного розвитку.
Тема: Подорож до планети див
Програмовий зміст: закріпити знання дітей про числа та цифри в межах восьми; перевірити обсяг знань дітей про геометричні фігури та уміння складати з них різноманітні предмети; вправляти в умінні орієнтуватися в просторі; розвивати логічне мислення, уміння швидко знаходити оптимальні варіанти розв’язання задач – жартів; виховувати інтерес до математики, бажання працювати самостійно.
Матеріал: набір цифр; чарівний листочок; чарівний кристал; геометричні фігури; іграшка “Інопланетянка”, зайчик, лисичка, Колобок.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Звучить музика, помічник вихователя заносить у двері “Інопланетянку”(іграшка зроблена з великої коробочки, на ній багато мигалок).
- Доброго дня, малята! Мене звуть Інопланетянка! А як називається ваша група?
- Ми – група “Бджілки”
Бджілки ми маленькі,
Гарні й веселенькі.
Вчимося і граємо,
Дружними зростаємо!
- Це дуже добре, що ви дуже дружні. Я прилетіла з планети Див і хотіла запросити вас до себе, але ж дістатися моєї планети можуть тільки розумні і кмітливі діти.
1. Дидактична гра “Порахуй звуки й покажи цифрою” (5 разів тупнути;2 рази плеснути в долоні, 6 разів стукнути в музичний трикутник, 1 раз зашелестіти папером…).
2. Дидактична гра “Рахуй далі” (пряма і зворотна лічба від заданого числа – гра з м’ячем).
3. Порахуй геометричні фігури. (Діти рахують, відповідь кажуть пошепки вихователеві, а коли вихователь махне рукою, тоді всі разом її виголошують хором.)
- Де більше трикутників – у зеленому чи в червоному квадраті?
- Ну що ж, випробування ви мої пройшли, я чекатиму вас на своїй планеті, а дорогу покаже вам мій магічний кристал. (Вихователь дістає кристал зі скриньки Інопланетянки.)
- До зустрічі на планеті див.
- Що ж, малята, одягайте скафандри, сідайте в нашу математичну ракету, а ти, кристале, вказуй шлях!
Рахують хором: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 – пуск!
- У нас 1 зупинка. Дивіться: стоїть хатинка, а поряд зайчик плаче.
- Чому він плаче? З якої зайчик казки?
- Здається, я знаю, як Козу-дерезу з хатинки вигнати. Ми їй квіти подаруємо, у зайчика їх багато у квітнику.
- У мене 4 айстри, 3 чорнобривці. Яких квітів більше? На скільки? Як зробити, щоб було порівну?
Називаючи квіти, діти позначають їх цифрами.
- Коза відчинила двері і впустила зайчика! Летимо далі – веди, кристале!
- А зараз 2 зупинка – нас зустрічає Колобок. Чому він так швидко біжить і від кого? Як зробити, щоб лисичка не з’їла Колобка? Як його врятувати?
(Стати овалом, трикутником; надутися і стати повітряним; стати сонечком, круглим камінцем…)
- А ось і Лисичка!
Вона каже, що не буде їсти Колобка, якщо ви правильно розв’яжете її задачі.
Тільки будьте уважними і пам’ятайте, що Лисичка дуже хитра!
1. Настала зима. Спочатку зацвіла 1 яблуня, а потім 3 сливи. Скільки дерев зацвіло? (Взимку дерева не цвітуть.)
2. Одного чоловіка запитали, скільки в нього дітей. Відповів він так: у мене 4 сини, а в кожного є рідна сестра. Скільки у нього дітей? (П’ятеро.)
3. Як розділити п’ять яблук між п’ятьма дівчатами, щоб одне залишилось у кошику? (Одній дати яблуко разом із кошиком.)
Лисичка: Розв’язали всі задачі, ну, що ж, відпускаю вашого Колобка.
3 зупинка - “Іграшкове містечко”.
- Хто тут живе? Які іграшки ви бачите? Скільки їх? Порахуйте їх за порядком. Хто стоїть за порядком п’ятим? Який за порядком слон?За якою за порядком іграшкою стоїть лялька?
- Погляньте, здається,іграшки чомусь сумні? Як ви гадаєте, чому? (У них домівок немає.)
Дидактична гра “Збудуємо іграшкове містечко”(з геометричних фігур)
- Молодці, а зараз трішки пограємо. Якщо я буду говорити правильні твердження, ви будете плескати, піднявши руки вгору, а якщо ні – руки тримайте опущеними.
1) Сьогодні середа?
2) На вулиці зима?
3) 5 менше 1?
4) Лід гарячий?
5) Молоко рідке?
6) Після ранку настає ніч?
7) У квадрата 4 сторони?
8) Поїзд довший за автобус?
9) Кущик вищий за дерево?
Чути голос Інопланетянки.
- Дякую вам, малята, тепер я дійсно переконалася, що ви дружні та розумні, ви зробили справжнє диво, допомогли всім жителям моєї планети, тому я хочу вас нагородити.
- Пройдіть п’ять кроків прямо, зверніть ліворуч, пройдіть ще три кроки, зверніть праворуч, подивіться вгору, а тепер вниз.
Під серветкою лежить велика цукерка з картону, а в ній багато цукерок для дітей.
- Давайте подякуємо Інопланетянці і будемо повертатися до дитячого садку. До побачення!
- Веди нас, кристале!
- Сподобалась вам подорож? Що найбільше запам’яталось? Чого ви навчились?
———
Назад