Інформація для педагогів
Поради для вихователів
1. Уже на початку навчального року встановіть тісний контакт з батьками своїх вихованців,запишіть їхні побажання. Зафіксуйте і власні уявлення щодо проблем кожного конкретного малюка.
2. Коли в групу приходять новачки,дайте можливість іншим вихованцям самостійно пояснити новоприбулим правила поведінки в Д.Н.З. Доручіть комусь із активних дітей розпитати новачка,ближче познайомитися з ним,а потім вже познайомте з ним усіх інших дітей.
3. Ознайомлюючи дітей з правилами поведінки в групі,проведіть гру-заняття,де можна використати ці правила. В такий спосіб кожна дитина зможе чітко уявити, що від неї вимагається.
4. Стежте, щоб встановлені правила не призводили до емоційного чи фізичного приниження когось із дітей його однолітками.
5. Придумайте для окремих дітей умовний»секретний сигнал», який нагадував би їм про те,що вони зробили щось не так і треба негайно підкоритися правилу.
6. Використовуйте умовні знаки з кольорового паперу,щоб сигналізувати не словом,а знаком про необхідність зміни поведінки дітей у групі на певний період ,наприклад: гово- рити не можна-червоний прямокутник;говорити дозволя- еться-синій прямокутник;можна вільно гратися будь-якими іграшками-зелений прямокутник.
7. На заняттях використовуйте прийом гуманної особистісно орієнтованої педагогіки співробітництва - «відповідь на вушко»
8. Заохочуйте прагнення дітей використовувати вже набуті знання для самостійного розв'язання незнайомих завдань даючи "умовний сигнал:"час ризикувати-кружок,поділений навпіл:одна половина червоного кольору,а друга-чорного.
9. Обговорюйте разом з дітьми різноманітні способи виходу із ситуацій,які сталися чи могли б статися у житті групи. Допоможіть дітям оцінити,якою мірою консруктивний вибір кожного з них.
10. Надайте можливість визначити їхні страхи.Обговоріть з ними різноманітні випадки,які продемонстрували б:те,чого вони бояться,насправді зовсім не страшне.
11. Створюйте умови,що сприяютьвстановленню та розвитку дружніх,приязних стосунків між дітьми. Проведіть гру «Ланцюжок компліментів»,педагог говорить комплімент одному з учасників гри ,той дякує і говорить комплімент наступному гравцю.В такий спосіб кожна дитина зможе потренуватися в умінні знаходити в людях, які її оточують,гарні риси і щиро їм про це говорити.
12. Придумайте разом з дітьми різноманітні способи похвали чи вираження прихильності.
13. Проводьте один раз на тиждень «день гарного настрою» , «день усмішки» тощо.
14 .Визначте відразу дітей, які схильні усамітнюватися,і стежте,щоб інші малята не забували запрошувати їх до свого товариства.