Батьківська сторінка
УВАГА!
09.03.2017 10:42
———
Права дитини
12.10.2016 10:13———
Пам'ятка для батьків
11.02.2016 13:42
Відомі люди про виховання любові до Батьківщини
"У вашій родині і під вашим керівництвом росте майбутній громадянин, майбутній діяч і майбутній борець... Все, що відбувається в країні, через вашу душу і вашу думку повинно приходити до дітей" (А.С.Макаренко).
"Є багато пологів освіти, але вище за все стоїть моральне виховання, яке робить нас людиною" (В.бєлінський).
"Посійте вчинок - пожнете звичку, посійте звичку - пожнете характер, посійте характер - і ви пожнете долю" (Вільям Теккерей).
"Світлі дні дитячих вражень, отриманих від спілкування з рідною природою, проводжають людину в життя і укріплюють в ньому бажання віддати свої сили служінню Батьківщині" (А.И.Герцен).
«Справжня школа виховання сердечності, душевності і чуйності є сім'я; ставлення до матері, батька, дідуся, бабусі, братів, сестер є випробуванням людяності" (О. Сухомлинський).
———
Стилі батьківської поведінки
11.02.2016 13:36Характеристика стилів батьківської поведінки
Стиль поведінки батьків має суттєвий,а іноді й вирішальний вплив на становлення творчих здібностей дитини. Тому важливо знати про стилі батьківської поведінки. Відомий американський психолог Діане Бомрінд називає авторитетних,авторитарних та ліберальних батьків. Отже,можна говорити про відповідні стилі поведінки: авторитетний,авторитарний,ліберальний,індиферентний. У запропонованій таблиці подано стислу характеристику чотирьох стилів батьківської поведінки,виділених на підґрунті співвідношення двох параметрів-батьківського контролю та теплоти стосунків.
Авторитетний (Високий рівень контролю)Визнають та заохочують зростання самостійності своїх дітей.
(Теплі відносини) Відкриті для спілкування та обговорення з дітьми встановлених правил поведінки;допускають зміну своїх вимог в розумних межах;діти дуже добре адаптовані;впевнені у собі,у них розвинений самоконтроль і соціальні навички,вони добре навчаються у школі та мають високу самооцінку.
Авторитарний (Високий рівень контролю)Віддають накази та вимагають їх точного виконання.
Закриті для постійного спілкування з дітьми;встановлюють суворі вимоги та правила,не допускають їх обговорення;дозволяють дітям лише в дечому бути незалежними від них;їхні діти,як правило,відлюдкуваті,боязкі та похмурі,невибагливі та дратівливі;дівчатка найчастіше залишаються пасивними та залежними протягом підліткового віку та в юності;хлопці можуть стати некерованими та агресивними.
Ліберальний (Низький рівень контролю)Слабко або зовсім не регламентують поведінку дитини;безумовна батьківська любов.
(Теплі відносини)Відкриті для спілкування з дітьми,але домінуюча спрямованість комунікації-від дитини до батьків;дітям надана необмежена свобода за умови незначного керівництва з боку батьків;батьки не встановлюють будь-яких обмежень;діти схильні до неслухняності та агресивності,в присутності людей поводяться неадекватно та імпульсивно,невибагливі до себе;в деяких випадках діти стають активними,рішучими та творчими людьми.
Індиферентний (Низький рівень контролю)Не встановлюють для дітей ніяких обмежень; байдужі до власних дітей.
(Холодні відносини)Закриті для спілкування;через те,що обтяжені власними проблемами, не залишається сил на виховання дітей;якщо байдужість батьків поєднується з ворожістю(як у батьків,що нехтують власними дітьми), дитину ніщо не утримує від звільнення своїх найбільш руйнівних імпульсів,а також від прояву схильності до асоціальної поведінки.
———